MijnHOVO

Al uw gegevens bij elkaar in uw eigen MijnHOVO-account

Als u deelneemt aan het HOVO-programma, maakt u gebruik van de persoonlijke cursusomgeving MijnHOVO. Dit biedt zowel voor, tijdens als na afloop van de cursus voordelen voor u.

De voornaamste wijzigingen
Op deze pagina, vindt u alle informatie. Voor de praktische uitwerking ervan vindt u hieronder linkjes naar webpagina's met meer informatie.

Direct inloggen
Hebt u al een MijnHOVO-account en wilt u direct inloggen?
Dat kan hier bij MijnHOVO.

Stappenplan aanmelden
Meldt u zich voor het eerst aan bij MijnHOVO?
Bekijk alle stappen die u in het aanmeldingsproces doorloopt in het stappenplan aanmelden MijnHOVO (.pdf)

MijnHOVO

Als u voor het eerst inschrijft, maakt u eerst een MijnHOVO-account aan. Daarna meldt u zich per cursus aan. Vanaf het moment dat u zich hebt aangemeld, kunt u de status van uw inschrijving inzien.

MijnHOVO-account
Aan de slag: Lees hier alles over aanmelding en plaatsing voor uw cursus.

Zodra u een MijnHOVO-account hebt, blijven uw persoonlijke gegevens hier bewaard. De voordelen voor u:

  1. U hoeft uw gegevens niet iedere keer dat u zich aanmeldt opnieuw in te voeren.
  2. Bij een verhuizing, nieuw e-mailadres of het toevoegen van een mobielnummer kunt u dit voortaan zelf aanpassen in uw persoonsgegevens.

Uw wachtwoord om in te loggen in MijnHOVO is strikt persoonlijk. HOVO heeft dit niet. Ben u uw wachtwoord vergeten? Als u naar MijnHOVO gaat, maakt u zelf een nieuw wachtwoord aan.

In MijnHOVO vindt u alle informatie over uw cursus overzichtelijk bij elkaar: u kunt direct zien wat de status van uw aanmelding is. In MijnHOVO vindt u ook: uw factuur en de exacte leslocatie. Deze informatie wordt kort voor aanvang op gedurende de cursus in MijnHOVO geplaatst. Tot slot: eventueel digitaal cursusmateriaal vindt u voortaan in MijnHOVO, overzichtelijk per cursus waarvoor u bent ingeschreven. Wij versturen dit niet langer per e-mail.

In MijnHOVO vindt u meer informatie over de kosten van het programma. Kort voor aanvang van het programma krijgt u bericht dat uw factuur voor u is geplaatst in MijnHOVO, ook als u een machtiging voor een eenmalige incasso hebt afgegeven. In dat geval wordt de incasso rond de startdatum uitgevoerd. Als u hebt aangegeven een factuur te willen ontvangen, dan staat op uw factuur vermeld hoe u kunt betalen.

Lees hier meer over betalen.

We zetten hieronder een aantal mogelijke vragen over MijnHOVO op een rijtje. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden via een van bovenstaande linkjes, noch in de onderstaande vragenlijst, laat het ons dan weten via hovo@vu.nl.
We zullen u dan persoonlijk berichten en zo nodig onze informatie op deze website aanvullen of aanpassen.

Vraag 1
Wanneer krijg ik een MijnHOVO account?
Op het moment dat u zich opgeeft voor een cursus/programma via de website, kunt u uw MijnHOVO activeren door op de aanmeldknop te drukken. De gegevens die van u bekend zijn, zijn al voor u ingevuld. U hoeft straks alleen nog een wachtwoord aan te maken. Dit wachtwoord is persoonlijk – HOVO heeft uw wachtwoord niet. Als u het vergeet, kunt u zelf een nieuw wachtwoord maken.
Vraag 2 
Waarom zie ik in MijnHOVO geen cursusmateriaal van cursussen die ik vóór 1 augustus 2019 heb gevolgd?
In MijnHOVO ziet u uw cursushistorie bij HOVO Amsterdam van de afgelopen jaren. Het cursusmateriaal vindt u hier niet – al het materiaal behorend bij de zomercursussen 2019 of eerder, is niet in MijnHOVO geplaatst.
Vraag 3 
Kan ik mij voor de HOVOprogramma’s nog op de vertrouwde wijze aanmelden?
Alle cursussen zijn aan ons nieuwe systeem gekoppeld. Daarom meldt u zich aan op de nieuwe wijze. Lees hier meer over Aanmelden en plaatsing.
Bent u niet in de gelegenheid om online aan te melden, dan kunt u zich inschrijven via het inschrijfformulier in de HOVO-cursusgids van het lopende programma. Helaas zijn wij genoodzaakt om hier € 15,- administratiekosten voor in rekening te brengen.